poniedziałek, 9 stycznia 2017

Pozycjonowanie strony - czy warto w to zainwestować?



Pojawienie się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce po wpisaniu jakiejś unikalnej frazy, którą znasz tylko Ty, nie jest trudne. Jednak kiedy chcesz, aby strona znalazła się wśród pierwszych pod ręką, gdy szybko szukasz odpowiedzi na często nurtujące Cię pytania, trzeba już trochę bardziej się postarać. 

Wprawdzie powszechne jest stwierdzenie, że dobra treść broni się sama, to jednak techniki pozycjonowania pozwalają na dotarcie do szerszego grona osób niewątpliwie. Kiedy piszesz zupełnie hobbystycznie i nie masz ciśnienia na wysokie  statystyki możesz przyglądać się, jak rosną cyfry oglądalności poszczególnych postów w zależności od ich tematyki.

Do pewnego momentu, nie zaprzątało mojej głowy jakoś szczególnie pozycjonowanie stron internetowych. To, jakim zainteresowaniem cieszył się dany post, oglądałam raczej z ciekawości, niż wczuwania się, czy warto było go napisać by ktoś przeczytał, czy raczej zrobiłam to dla własnej przyjemności. Wysokie dotarcie niektórych postów do szerszego grona odbiorców było, nie powiem, bardzo miłą niespodzianką.

Kiedy jednak w pewnym momencie ważne staje się to, do kogo i co chce się komunikować w konkretnym celu, to zgłębienie tematu pozycjonowania staje się nieodzowne. Dodajmy jednak, że nie od razu trzeba się stać w tej dziedzinie specjalistą, bo od tego są fachowcy, którzy zajmują się tym profesjonalnie. Autorom w dużej mierze pozostaje nadal skupić się na tworzeniu wartościowych treści. 

SPRYTNIE DOBRANE SŁOWA KLUCZOWE
Jedną z zagadek sukcesów w pozycjonowaniu stron, jak się okazuje, ostatnio jest to, że pozycjonowanie na słowa kluczowe daje możliwości sprytnego podbicia wejść na stronę dzięki frazom zdawałoby się dość rzadko spotykanym. 

LINKOWANIE Z DOBRYCH STRON
Jednym ze sposobów dobrego pozycjonowania jest linkowanie do naszego serwisu z wartościowych stron. Można o to zadbać samemu, nawiązując współpracę z innymi portalami, udzielając np. wywiadów z podlinkowanym odnośnikiem lub nawet komentując na lubianych i cenionych stronach. Równie dobrze jednak można podejść do tego z odrobiną strategii, korzystając z doradztwa specjalistów od pozycjonowania, którzy zaproponują pakiet optymalnych rozwiązań.

1 komentarz:

  1. Pozycjonowanie stron internetowych to nadal bardzo skuteczne narzędzie dotarcia do szerokiego grona potencjalnych odbiorców. To dobra inwestycja, która przy umiejętnej strategii, może przynieść zyski kilka lub kilkunastokrotnie przewyższające wkład własny. Co więcej, dzięki temu procesowi, zwiększysz świadomość marki wśród użytkowników internetu. Należy jednak pamiętać, że proces pozycjonowania się nie kończy i wciąż trzeba pracować, by utrzymać pozycje lub je poprawiać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, pozdrawiam